Helgen i få bilder och fler ord

I födelsedagspresent i år fick jag två biljetter till Håkan Hellströms konsert i Skandinavium den 7 december av syster Jennie! Självklart tog jag med henne! Mor och far åkte också med ner till Göteborg men spenderade inte lördagskvällen med drinkar och Håkan som jag och Jennie, utan gick på Lisseberg och drack glögg istället.
 
Såhär fint var vårat hotell! Vi bodde vid Radisson Blu vilket var värsta designhotellet. Rummen, baren, restaurangen och allt var skitsnyggt och hightec. Tog oss ungefär 4 minuter att förstå oss på hissen, även när en snäll anställd förklarade för oss haha. Toaletten hade dock bara en skuvdörr (hur fan stavas det? Skjuv? skuv?) i frostat glas. Thats new thinking, liksom. Lite... öppet. Menmen. Är glad att jag inte var där med någon annan än syrran och att jag typ inte var.. bakfull. Eller så.. Då hade jag nog bett henne gå en promenad när nöden kallat. eheh.
 
 
Hade ett gigantisk fönster! 
"Hade jag haft en blogg hade jag tagit en dramatisk bild där!" sa jag
"Det har du ju!" sa Jennie.  Så liksom, varför inte?! 
 
 
 
 
Innan konserten drog vi till en fin hotellbar på gatan mitt emot. Barerna i Skandinavium var fulla.
"De är tyvärr fulla!" sa vakten "och lite till för jag råkade göra fel förut så jag släppte in för många.."  Men denna var ju minst lika fin. (eller vad vet jag, aldrig varit i Skandinavium förut) Jennie var såhär fin. Jag såg mest ut såhär:
 
 
Det var 12 113 personer på konserten. 12 115 med mig och Jennie och vi hade jättebra platser! Vår första plan var att stå lite på sidan med varsin öl och ta de lugnt och bara se och njuta, men direkt det började kastade vi den planen, hällde i oss ölen och stack in i publiken! Jätteskön publik och jättebra show! Underbara Håkan! Vi fick jättebra platser! 
 
 
Vet ni vem mer som kom med och sjöng En midsommarnatts dröm?! Jo denna kille:
 
 
 
Adam Lundgren som spelar Pål i filmen "Känn Ingen Sorg"! 
 
Hur coolt som helst, hur underbart som helst!
Konserten var iallafall jättebra! Jätte, jättebra med jättebra show, jättebra Håkan, jättebra publik! 
Bättre present får man ju leta efter! ♥
 
 
Dagen efter såg vädret ut såhär och det tog ungefär 6 - 7 timmar för oss att komma hem. Yey! :)
 
regular | |
Upp