7/9-2013 nostalgi och längtan tillbaka.

Titta vad jag har på mig idag!
 
(ja, jag har skjorts under den, såklart även om det inte ser ut som det på bilden.)
(det som sticker fram på höger ben är min vänstra stortå btw inget annat.)
 

Den här västen hittade jag i en kasse med kläder som egentligen skulle läggas undan för vintern - förra året - men på något vis hamnade bland kläder som skulle skänkas bort/kastas. Så för några dagar sedan när jag åter igen skulle sortera kläder som skulle till second hand, så hittade jag denna. Och som jag saknat den! Jag använde den flitigt den sista tiden på gymnasiet, oftast med bara svarta tights under och ett linne. Som på dessa bilder jag nu ska visa er nedan.
 
Bilderna är från en fest under studentveckan. 
Senare under kvällen målade en go tjej som heter S läppstift på en go kille som heter P. Jag fick, ännu senare på kvällen, på något vis rött läppstift högst upp på min studentmössa, av P. Hur det gick till minns jag inte. Men det var iallafall hans läppstift. Det var samma P som samma kväll hamnade i en buske och vid frågan om vi skulle gå hem svarade han "Hem?! Det är det sista man ska!"
 
Vi var på en onsdagsklubb, studentveckan, rättare sagt! (right?) Jag minns att det var i en lokal som annars var pizzeria, och vi satt i ett bås och drack öl. Hängde vid baren gjort vi också och jag har för mig att någon tjafsade med någon om en skinnjacka. Vi drack mer öl, kissade på parkeringen och någon tjej öppnade sitt hjärta för mig och en till kompis. Något par gjorde tillfälligt slut för kvällen, maaassa tårar föll men även många skratt. Jag minns hur jag satt med två stycken tjejer ur en parallellklass, som jag inte alls kände egentligen, och de pratade om framtiden och planer. 
 
Under tiden dessa bilder togs, (som jag förövrigt snott av klasskamrater) drack vi redbull&vodka fint blandat i redbullburkarna. (Anekdot: fick smaka redbullvodka av en kille på båten i helgas. Kräkreflekterna spändes direkt - hur kunde jag dricka det så ofta förr?!) ((användes ordet anekdot rätt där?))
 
Vi drack även såndär turkisk-peppar-sprit-sak som också är jätteäckligt.
Det var samma kväll som jag för första gången såg en viss klasskamrats lägenhet och då har vi ändå bott i samma område lääänge. En annan klasskamrat hade hamstrar (möss?) vi gosade med. 
 
Jag minns inte hur eller när vi kom hem dock.
 
Jag saknar den tiden så enormt mycket. Ibland känns det som att jag just där och då, under den tiden, visste mycket mer vem jag var och vad jag skulle än vad jag gör idag. Om jag tillät mig själv så skulle jag lätt kunna sitta och titta på alla bilder från då jag fyllde 16 och fram till 18 hur många gånger och helst, samt tillåta mig själv att minnas hur många detaljer som helst. Men jag sätter liksom stopp för det för om jag tillåter mig själv att nostalgitrippa och längta tillbaka så mycket, så skulle jag nog bli galen. 
 
 
 
 
 
 
regular | |
#1 - - go tjej som heter S:

Åh, vilken underbar tid det var! Kan inte fatta att det redan gått drygt två år, GALET. Jag vill ha en dos gmp08 och brårud NU!

Svar: eller hur!! shit, nej skulle inte alls tveka på att åka tillbaka och göra om allting igen! känns nästan som en avlägsen dröm haha! <3
Memmie

Upp