Sovit bort ännu en söndag ♥

Det var länge sedan jag spenderade en söndag såhär nu. Tog mig ur sängen vid halv 11, drack tre glas med blåbärssaft och bäddade mer eller mindre direkt ner mig i soffan med datorn på magen och filmen the bounty hunter på teven. Jag tycker den filmen är rolig och mysig, och jag älskar ju Jennifer Aniston. Så underbar kvinna på alla sätt och vis, om ni frågar mig, helt klart i toppen av de bästa! Jag har sett filmen förut men bor man nära en second hand som titt som tätt får in nya filmer som kostar 15 :- så är det ju helt klart värt att köpa dem och se igen. Bra filmer kan man se hur många gånger som helst, right? :) 
 
Ja.. jag lagade mat och var väldigt duktig. Stekte kyckling i ugnen, kokade ris och gjorde egen svampsås, allt detta trotts en dunderhuvudvärk utan dess like. Nog för att det blev sent igår men den huvudvärken var jag faktiskt inte värd! Men men, sådant kan man inte styra över. Sist jag nog ändå gjort mig förtjänt av både huvudvärk och illamående var efter juldagen, men då mådde jag hur bra som helst! Det är så olika det där med hur kroppen readerar och mår dagen efter.. Iallafall så åt jag mat och strax efter 14.00 somnade jag på soffan och vaknade vid 17.30. Inte lika duktigt. 
 
 
♠ Öl ♠
 
Nu sitter jag och funderar på vad jag först ska spendera lönen på! 
Jag har bestämt mig för att köpa maaassor med fina glasburkar att ha alla bakingredienser i. Just nu har jag allt i glasbrukar men alla är i olika formar och storlekar, standard och roliga. Jag vill ha alla i samma stuk, så det blir en fin, organiserad och praktisk förvaring. Men nu när jag har kommit in på detta med kökssaker...
Fint porslin så som nya tallrikar och muggar, glas? Jag är så sugen på att ha en uppsättning av det i härliga ljusa färger. Gult, blått eller grönt. Tänk vad fint det skulle va att ha ett set med 6 av allt från samma serie (tallrikar, glas, muggar och kaffefat) men två och två i olika färger? Två gula tallrikar, två bljuslå, två ljusgröna och två ljusrosa? Och samma i muggar / glas? Det är jag sugen på! 
 
Eller ska jag lägga pengar på omgångar med handdukar? Jag tror att jag även vill ha de i ljusgröna eller ljusblått. Och självklart en omgång med sockersöta gästhanddukar. Och nya kökshanddukar i ljusrosa som matchar resten av tygerna i köket! Åh få mig inte att börja tänka på ugnsformar! Vet ni hur mycket söta och fina ungsformar det finns? De ser ut som små, små grytor eller så är de hjärtformade. Åh så mycket sött det finns! ♥
 
Åh, jag skulle nog kunna spendera mycket på rolig inredning. Det är det här jag ser fram emot mest med att bo själv och ha ett eget ställe. Att få köpa egna saker, så som köksutrustning och handdukar. Kanske byta ut en filt. Nya mattor och krukor bara för att jag vill ha det så. 
 
 
denna bild är från hemmafixbloggen.se 
 


 
 
Jag fick ju förresten en jättefin och rolig julklapp av mamma och pappa! ♥ Nämligen ett set till att göra ett eget kakfat av! (med två fat) Så nu spanar jag som en galning på loppisar och i affärer efter fina fat att bygga av. Jag tror jag vill ha två fat i olika färger, kanske även olika mönster på, men ändå i samma stil. Ungefär såhär ser kittet ut, med skurva och grejer till. Dock ser inte "handtaget" lika ut. 
 
regular | |
#1 - - Vero:

Srn kväll/natt hos H igår..? ;)
Och jag vill komma på kaffe hos dig om du köper sådana koppar... promise?

Svar: haha, jaaaa, gick hem strax efter 04 tror jag :/ Ja klart du ska / får!!! du får komma på kaffe annars också men...
Memmie

#2 - - Vero:

Åh tack!! haha kommer typ.. onsdag? :o

Svar: Hoppas det var helt OK med de gamla muggarna ändå...? <3
Memmie

Upp