Pepparkaksbak och julstämning

Hejsan! Nu äntligen ett inlägg med bilder!
Jag var nämligen hemma i går en sväng och fick med mig denna underbara burk hem:
 
 
Vad är det i denna då? Ja, inte nog med att den är jättevacker själva burken men i den finns detta:
 
 
..och det har det gjort sedan jag var liten. En nostalgiburk för mig. Den har alltid stått högst upp på en hylla i köket och varje år innan jul plockades den ner för att vi barn tillsammans med mamma skulle baka pepparkakor. Eller ja, mamma gjorde pepparkakor och vi barn gjorde väl vad barn gör - försökte göra pepparkakor och åt deg.
 
 
Det blev jättemånga pepparkakor! Degen gjorde jag själv från ett recept jag fick av Vero och nu vill jag inte låta allt för självgod men de blev jättegoda! /tack vare receptet) Hade även Vero som sällskap när jag gjorde dem vilket gjorde det hela ännu lite mysigare. ♥
 
 
(okej. ingen Vero på  bilden. Men tjuvstartade med att göra en omgång kakor i morse bara för att kolla vad för grader och ungefär tid de skulle vara i ugnen. Har ju inte gjort pepparkakor själv förut!) 
 
Massa, massa, massa pepparkakor blev det!
 
 
Extra jul i mitt hus när pappa kom med denna tomten som en present från mamma. Jag kollade in denna underbara söta tomte för någon dag sedan. Gick ut ur affären och ångrade mig direkt att jag inte köpte den. Men eftersom jag redan varit där inne två gånger på två dagar vågade jag inte gå in igen, haha. Nu pryder den min kakelugn precis där jag tänkt mig! Igår fick jag även en ljusstake av pappa som nu pryder mitt fönster. Det är riktigt mysigt här nu ska ni veta och jag älskar julstämningen. Jag vet att det inte ens är december i dag men i morgon är det. Och ja jag tjuvstartade firandet.. men iallafall i slutet av november, inte i början! 
 
 
 
 
 
regular | |
#1 - - Marie:

Ser mysigt ut i lägenheten/huset (lägenhet i hus?) :) Måste komma och hälsa på dig när jag är hemma i Torsby igen! :)

Svar: hahaha, lägenhet i hus! ;) Ja det måste du! När är detta då? Är du hemma juldagen? :D
Memmie

#2 - - Linda :

ser supermysigt ut :')

Svar: Tack! :D
Memmie

Upp