Best friends forever

Jag minns när man var liten och bytte vänskapsringar eller halsband. Jag minns till och med att det blev ett jävla drama en gång då jag hade bytt ett halsband med en kompis, när jag redan hade ett annat halsband med en annan bästis. Men jag hade ju flera bästisar, sa jag. "Det kan du inte ha", sa hon då. 
 
Men men, det var väl x antal år sedan. Jag minns hur vi köpte billiga halsband på mârten, två hjärthalvor, och om man satte ihop dem blev hjärtat helt. På ena stod det "best", på andra stod det "friends". Så gulligt. Jag delade också en bästis-ring med någon, det har häftigt för bästisringar var inte lika vanliga som halsband.
 
Iallafall, nu sitter jag här, 22 år gammal och har en fiiin best friends-ring på högra ringfingret. Lite finare kvalité än de där mârtensringarna i silver som blev kopparfärgade efter en vecka. Vero har en likadan. Champagnefärgad med diamanter på. Och med "best friends" på insidan. Det är så gulligt så jag blev alldeles rörd typ. Så himla sockersött! Och precis som syrrans ring jag fick när jag fyllde 20 år aldrig lämnat mitt vänstra ringfinger, så kommer denna aldrig lämna mitt högra. ♥
 
 
 
 
regular | |
Upp