Luckely I saved some crackers in my pocket

Sitter i soffan, i pyjamas, sådär bakfull och ofräsch. Inte orkat palla mig in i duschen än, så fräsch är jag. Har håret uppsatt med en grön stor hårklypa, mitt på huvudet. Jag har inte gått utan för dörren idag, inte ens dragit upp persiennerna. Lyssnar på musik, har på Vänner på teven. Dricker alldelles för mycket kaffe, har ont i magen av hunger. Det ligger kläder i hela lägenheten, en bladning av nytvättat och orent. Det mest produktiva jag gjort idag är att tvätta. Två gånger till och med! Ser sms jag skickade i morse som jag inte minns att jag skrivit. Vet inte om jag fortfarande var full när jag skrev den, eller om jag bara sov. Jag är ganska duktig på att skriva sms när jag sover. Lite läskigt, men lite häftigt också. Men lite jobbigt när jag får ett svar senare och inte förstår vad fan det handlar om, och måste läsa igenom vad jag egentligen skrivit och frågat om. 
 
Jag bara skjuter på allt tills i morgon.
Och jag kommer ångra det i morgon men just nu mår jag bra över det. Sitter här, fnittrar för mig själv och skriver på facebook-chatten och känner mig som 15 år igen typ. När man spenderade timmar framför msn och chattade med någon om allt och inget. Åh vad jag saknar msn. Jag vill ha msn tillbaka! Jag och Vero pratade om det för någon dag sedan, om hur mysigt det var med msn och hur man verkligen satt i tiiiimmar där. Och hur jag och Vero camade samtidigt. "Du hade alltid din bild uppåner" sa hon. Ja, hade såna konstiga idéer för mig redan då. 
 
Har chattat med Marie idag också. Fnittrade då med. 
Blev tillsagd av syrran att "om du tar mina kläder så ska jag ha tillbaka dem sen också!" Woopsie. Men klart. Jag ska se till att de ligger i sina rätta svarta sopsäckar när du kommer hem igen. Men jag kan ju få passa på att vara extra snygg i två månader nu när du ändå inte kan använda dom? Det tycker jag låter som en bra idé, någonting måste ju jag få när hon lämnar mig här och åker till andra sidan jorden? Typ. Ja, alla håller med.
 
Jag tog inte en enda bild igår.
Jo, en. En smygis där större delen av bilden tas upp av Veros hår, man ser N's öl och R som röker. 
Varför glömmer jag alltid att ta kort när jag är ute på roligheter?! 
Istället fylls insta och bloggen med bilder från sånadär tråkiga vardagsgrejer då man faktiskt har tid att ta bild. Typ, mat. Biobiljetter. Selfies. Men det är ju inte så himla kuligt egentligen.
 
xoxo och allt det där!

regular | |
Upp