människor jag inte förstår mig på

Här kommer en lista på människor, eller saker människor gör, som jag inte förstår mig på.
Jag brukar komma på massa sånahär saker och självklart glömmer jag dem när jag faktiskt tänkte göra en rolig sak av det och skriva ner dem. Men jag kan väl fylla på listan en annan dag. 
 
Människor som sover med fötterna utanför täcket.
Alltså hur gör ni?! Det går inte. Man är osäker. Man måste sova med fötterna innanför täcket, man bara måste! Jag kan inte förklara det mer än så, men jag tror att de som sover med fötterna utanför täcket är opålitliga människor. Det är något skumt med er. 
 
Personer som diskar all disk med bara en diskborste.
Nej. Du använder diskborsten till att skubba bort det mest fastbrända i stekpannan, sen använder man en svamp för att verkligen kunna få bort allting! Och diska en sked med en diskborste? Nej. Bara nej. Big No No, det går inte.
 
Personer som tränar innan frukost.
Jag beundrar er och jag önskade att jag var som er. Ni är beundransvärda, verkligen. Men det vill jag inte erkänna så istället kallar jag er "galna" och säger att det är "omänskligt". 

Ni som går på bio utan att äta eller dricka något.
MAN MÅSTE ÄTA ELLER DRICKA NÅGOT PÅ BIO. PUNKT. Det är ju halva nöjet! 
 
"Det löser sig"-spirit och "Let's do it!" 
Ni som bara gör det ni vill och säger att "det löser sig när vi kommer dit." Som syrran. Medan en annan sitter här och drömmer om att backpacka så åker hon iväg och gör det. Säger upp lägenheten, och så får situationen lösa sig när den dagen kommer. Alltså hur klarar ni det utan att få ett mentalt breakdown?! 
 
Ni som faktiskt når era mål.
Jag sätter alltid upp mål men det är tyvärr jävligt sällan jag står där en dag och kan helt och håller tänka "jag gjorde det!" och det är skittråkigt. Jag vet hur bra man mår av att nå ett mål men jag kan lätt springa vilse på vägen dit och istället hamna... halvvägs dit. Och nöja mig. Tråkigt nog. Så ni målsättare är coola människor. 
 
Personer som kan ta endast en näve chips. 
Eller köper en godispåse och slutar att äta när ni är "nöjda". Alltså, öppnar du en polly-påse måste du äta upp hela. Det är egentligen fysiskt omöjligt att lämna godis! 
 
Människor som kan se på film utan någon som helst mysfaktor. 
Är det filmkväll så är det filt, kuddar och mysbelysning på. Man kan definitivt inte se på skräckfilm utan filt. Jag litar inte på er som gör så heller, förresten. Nope. Ni är skumma.
 
Vuxna (eller ja, inte barn) som inte dricker kaffe.
Det är något fel på er. Och är det ett aktivt val att inte dricka kaffe, då är ni ännu mer konstiga. Faktiskt.
 

regular | |
#1 - - Vero:

Men åh nu vill jag gå på bio :(

Upp