When life gives you lemons

make orange juice and leave the world wondering how you did it. 
 
Jag sitter här igen och försöker söka jobb. Men mitt internet vill inte sammarbeta med mig, så jag får väl ta det som ett tecken på att söka en annan dag. Jag läste att för att kunna somna lättare på kvällarna ska man ungefär en timma innan man ska sova, sänka ljuset i rummet och ljudnivåerna, helst stänga av onödiga ljud som ex. tvn, samt göra saker som gör en lugn. Själv sitter jag här med alla lampor på, teven på hög volym och musiken på ännu högre för att överrösta teven. Tvättmaskinen låter som den vill flyga iväg.  Jag söker jobb, som stressar mig som fan. Det går bra för mig.
  
 
Vad har hänt sen sist då?
Livet bara riiinner iväg hörrni, jag hinner ju inte med någonting! Okej det var en lögn. Jag har hunnit med massa. Massa saker som är såna saker som jag anser är livet. Det har varit så bra tid det sista! Man behöver inte hoppa bungyjump eller simma med hajar för att leva, för att känna att tiden på denna jord är värd. I dagens samhälle tycker jag att det känns lite som att de små sakerna inte räknas. Du kan inte säga att du lever livet om du inte gör det på andra sidan jorden, hikandes, eller liftar dig runt med ingenting annat än en ryggsäck som trygghet. Du har inte gjort någonting om du inte har gjort något extremt. Helst ska du ha ett ärr efter någon cool olycka också. Håller ni inte med mig? Eller är det bara jag som tänkt på denna extrema hets? Facebook, insta (och Tinder haha) svämar öööver med profilbilder på fallskärmshoppande människor, tjejer som klappar lejon och killar som hoppar bungyjump. Och ja, det är skitcoolt och ja, jag vill också resa och ja, jag är självklart avis på de som bara packar väskan och drar. Jag vill också resa och se andra länder. Men det betyder ju inte att jag står stilla och inte lever innan dess, eller? 
 
Nej,
Livet kan vara här och nu. Jag själv anser att livet är de små sakerna som gör att man ler när man tänker tillbaka på dom. 
 
Som att vara vaken till 06:30 på morgonen efter en kväll ute, med kompisar från flera år sedan. 
När det knackar på dörren och denne som knackar har med sig pizza.
En cigg ute i solen med en vän.
När man upptäcker en ny låt som direkt talar till en.
Att borra ner näsan i pälsen på en katt.
Att åka kundvagn.
Att laga middag tillsammans med familjen.
Att vakna alldelles för sent på dagen av att någon pussar en i nacken och kramar om en.
När Hamham tittar på en och ler. 
Springa i regnet.
Pannkakor med grädde, nutella och sylt.
Ljudet av snö som smällter och bildar små, små, små bäckar av vatten. 
Ljudet av en knastrande cigarett mitt i natten, då allt annat är helt tyst och stilla. 
Vänner. Alltså. Bästa vänner. 
En kall öl.
Ett fullt kylskåp.
 
Ja ni förstår vad jag menar hoppas jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
regular | |
Upp